vrijdag 5 september 2008

IVW gedraagt zich als een criminele organisatie



En voor de christelijke partijen "zo behoor je niet met je medemens om te gaan"en als je er weet van hebt dan dien je niet rustig meer te kunnen slapen voordat je een eind hebt gemaakt aan deze onmenselijke mishandeling!

Interview op mijn verzoek.
De woordvoerder van de IVW is een keiharde leugenaar, maar dat mag, als je bij een criminele organisatie werkt.
Of hij is gewoon dom, net zoals de rest en is de woordvoerder inhoudelijk niet bekend met de gang van zaken, ik denk beide.

Ik heb een tiental zaken in behandeling, in geen van die zaken is er sprake van overschrijding van de rijtijden in de verste verte niet. In alle zaken is er slechts sprake van simpele verschillen tussen werkmap en rittenstaat. Zich van geen kwaad bewust en ter goede trouw, hebben chauffeurs hun werkmap en rittenlijsten ter controle ingeleverd, zonder deze eerst zelf te controleren op verschillen, ze waren zich van geen kwaad bewust omdat ze nooit te lang hadden doorgereden. Als ze op de hoogte waren geweest van de op slinkse wijze ingevoerde nieuwe controle methode, dan hadden ze wel van tevoren de rittenlijsten en de werkmap met elkaar in overeenstemming gebracht. Je wil wel even een rittenlijst aanpassen voor € 1320,-- per lijst en tijd genoeg.
Het voorbeeld van de in dit artikel aangehaalde chauffeur, deze chauffeur is suikerpatiƫnt en heeft over de controle periode, tussen
de 5 en 8 uur per dag gewerkt, de rittenlijsten kwamen niet geheel overeen met de werkmap en dat is het misdrijf. Dat rechtvaardigt een boete van
€ 10 560,-- van deze Zzp'er. Gezien zijn omzet over de 8 dagen, is dit zijn netto jaarinkomen.
Ik vind het dan ook gerechtvaardigd, dat ik de IVW uitmaak voor een criminele organisatie en alle mensen die zich bewust inlaten met de handelswijze van de IVW, zijn daardoor ook criminelen.




De Telegraaf
Hoge boetes voor fouten in ritregistratie’Heksenjacht op taxichauffeurs’door Jouke Schaafsma en Edwin Timmer

UTRECHT/DEN HAAG, woensdag Inspecteurs van Verkeer en Waterstaat houden volgens taxichauffeurs een heksenjacht naar administratieve fouten in hun ritregistratie. Onder de titel ’onjuiste aantekening in het werkboek’ heeft de inspectie volgens een voorzichtige schatting van Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) en de Utrechtse Taxi Centrale (UTC) in ruim een jaar tijd al meer dan 350.000 euro aan boetes uitgeschreven. De boetes variĆ«ren van een paar honderd tot ruim 10.000 euro. KNV is bezig het exacte aantal in hun ogen buitensporige boetes vast te stellen. Het gaat daarbij volgens KNV vooral om papieren overtredingen van de arbeidstijdenwet. Chauffeurs rijden niet te lang door, maar hebben bijvoorbeeld een pauze genoteerd terwijl een rit werd gereden. „Het is gewoon beangstigend. Als je in beroep gaat bij het Bureau Bestuurlijke Boete, wordt niet gekeken naar redelijkheid. Als een stel bureaucraten worden bezwaren afgewezen”, zegt secretaris Hubert Andela van de KNV. „We zijn met tal van beroepsprocedures bezig. Rechters willen de boetes nog wel eens halveren. Frustrerend is dat we met de overheid in juni hebben afgesproken dat het hele boete- en arbeidstijdenbeleid opnieuw wordt bekeken, maar ondertussen gaat het wel door”, zegt Andela. Ook bij UTC liggen stapels dossiers. Zo is er een geval waarbij acht keer 1320 euro, een standaardbedrag, wordt opgelegd; 10.560 euro voor dezelfde registratiefout in een week tijd. ,,Dat is voor die man een half jaarsalaris”, foetert directeur Duco Douwstra. Uit het inspectierapport blijkt dat de chauffeur binnen de wettelijke rij- en rusttijden was gebleven, ongeacht de fouten in zijn rittenadministratie. ,,Zijn omzet is in die acht dagen in totaal 1137,70 euro, dan gaat de boete alle perken te buiten.”
Volgende kolom

• Staatssecretaris Huizinga
• Kamerlid Jan Mastwijk CDA-Kamerlid Mastwijk gaat staatssecretaris Huizinga (Verkeer) aan de tand voelen. "Ik krijg de indruk dat er op lichte administratie foutjes/overtredingen wel erg grove boetes volgen.” Een woordvoerder van de Inspectie stelt dat zeker vijf procent van de taxichauffeurs de rijtijdenwet aan z’n laars lapt. „Een vermoeide chauffeur is een gevaar op de weg. In 2006 was er in Utrecht sprake van een overtredingspercentage van 8,8 procent, in 2007 van 17,4 procent. Er is geen sprake van een heksenjacht. De inspectie doet gewoon haar werk.” Dit is een pertinente leugen volgens Duco Douwstra, op een werkdag van totaal 6 uur de pauze niet helemaal juist invullen heeft niks te maken met het fisiek overtreden van de rij of rusttijden.

Geen opmerkingen: